10/07/2012

My Perfect Basics/Revise Outfits

Er werd mij gevraagd wat de key-basics waren van mijn outfits en kast. Zoals bekend is, basics zijn belangrijk om te hebben, je moet natuurlijk wel een basic blouse hebben om te combineren met die glitter-pailletten-broek. Ik zal de meest basistische dingen (laten we zeggen: denim en zwarte spijkerbroek, zwart en witte tanktop, zwart jurkje, Allstars (die ik kwijt ben, maargoed) en zwarte pumps) maar even skippen en meteen naar mijn iets minder basistische basics gaan!

1.Denim blouse (C&A)
Mijn denim blouse van C&A staat zeker op nummer 1. Omdat hij vrij saai is (en daarmee bedoel ik: geen studs, spikes, schoudervulling, aztec patroon etc. zoals de meeste spijkerbloesjes in de winkels nu zijn) is hij heel makkelijk te combineren. Zoals je ziet draag ik hem soms dicht, soms open en soms als extra laagje en aanvulling. Hij is jammer genoeg niet meer verkrijgbaar, ik heb hem namelijk zo'n anderhalf jaar geleden gekocht.s

2.Witte blouse 
Welliswaar is het op bijna elke foto een andere witte blouse, er eentje hebben is zeker geen overbodige luxe. De blouse op foto 1 en 5 komt uit Morgan de Toi (niet meer verkrijgbaar), de blouse op foto 2 komt uit China en de blouse op foto 3 en 4 uit Bershka (nog steeds verkrijgbaar). Een witte blouse is handig omdat hij zakelijk (dat op foto 5 is misschien iets te over de top...) maar ook casual gebruikt kan worden. Een witte blouse is hetzelfde als een wit T-shirt eigenlijk, maar met net wat meer... euhm... sazz.


3. Lichtroze 'tutu' (Bershka)
Niet alleen de lichtroze, maar ook de zwarte variant hiervan zijn geweldig. Ik heb hem weleens chic gecombineerd voor een galafeest, maar ook weleens met een leren jasje, bikerboots en destroyed trui. Het leuke aan 'fout' combineren (heel edgy met een rokje als deze) is dat het soms verassende outfits kan opleveren.

4. Peterpan collar (New Look)
Dit is nog de enige outfit met deze 'basic', maar ik ga hem zeker nog vaker dragen! Collars vind ik namelijk superleuk om boven truien of shirts uit te laten komen, aangezien het een saai item meteen kan 'opfleuren'. Ik vind het zelf heel handig, zo hoef ik niet per se een trui te kopen waar al een collar aan zit, maar kan ik deze collar gewoon los erover heen dragen! Deze is zwart met diamantjes, studs en spikes en nog steeds verkrijgbaar bij New Look.


5. Red Bow 
En als we het toch meteen over accessoires hebben, mijn key statement accessoire is mijn rode strikje. De laatste tijd heb ik hem bijna niet meer gedragen (in York wel!) want hij was een hele lange tijd kwijt. Ik heb er zelfs een post over geschreven: Red Bow, wat ook gaat over je eigen statement piece hebben.

6. Leather Jacket 
Hetzelfde verhaal als bij mijn spijkerjasje, dit is ook een jasje zonder al teveel dingen (schuine flappen, studs op die flappen, spikes op de schouders, opvallende zakken, grote ritsen, scheuren enz. Al wil ik ooit nog wel een bikerjacket met studs) die dus ook niet teveel aandacht trekt en daarom makkelijk te combinineren is. Zoals je kunt zien combineer ik hem voor met printjes. Een leren jasje is fijn omdat door het 'leer'-gedeelte hij niet saai is, maar tergelijkertijd niet teveel opvalt zodat de printjes het meest opvallen.

En verder....

7. Zwart waterfall skirt (New Look)
Net nieuw gekocht in York (voor maar 7 pound!), daar heb ik nog geen outfits mee maar die komen nog wel! Superfijne rok, goede lengte en oh so pretty.

8. Denim shorts
Ik heb teveel outfits met denim shorts, maar ze zijn ook zo fijn! Ik ben eigenlijk helemaal geen broek-persoon (ik ben altijd bang dat ze uit vorm raken), maar omdat shorts niet uit vorm kunnen raken (je knieen zijn immers niet bedekt met stof) zijn ze superfijn! Ik heb maar even geen foto's erbij gezocht, maar mocht dat nog gewild zijn, comment below!

9. Zwarte Bikerboots
Ik draag ze eigenlijk iets wat te veel, bijna in elke outfitpost, sorry voor mijn niet-diversiteit. Maar ze zitten gewoon zo heerlijk, combineren met alles en het belangrijkste: ik ben niet bang dat ze vies worden! Ik heb namelijk een soort raar probleem dat ik heel veel kleren en schoenen niet aantrek uit angst dat ze vies worden. En ja, daar moet ik me een keer overheen gaan zetten, maar tot die tijd doe ik gewoon lekker mijn booties aan.

Dat waren dus zo ongeveer mijn basics. Ook horen hier nog bij: witte rok, zwarte blouse, zwarte blazer en zwarte shorts, maar dat leek me weer wat overbodig en veel. Dus vertel, wat zijn jouw basics?

Liefs,
Linda

17 comments:

  1. I love your floral maxi dress! Very very pretty outfits indeed!

    ~Phuong
    http://classypeach.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Je hebt echt een hele leuke kleding stijl! Supermooie outfits!
    xoxo Femke

    ReplyDelete
  3. Mooie outfits! En echt leuk gecomineerd! xx

    ReplyDelete
  4. leuk artikel! ik vind zo'n denim blousje ook erg leuk :) ook leuk om weer al die outfits te zien!
    x

    ReplyDelete
  5. Erg leuk om te zien! Ik heb hier ook een aantal dingen van in mn kast liggen :D

    ReplyDelete
  6. haha, veeeel! maar echt super leuke dingen. X

    ReplyDelete
  7. Heel gaaf om te zien! Ik heb dat idd ook dat ik bang ben dat het vies word, vreselijk irritant idd!

    ReplyDelete
  8. heey,
    wooow, lovely outfits, i loved all of them!!
    Can you please follow me back? (i follow already)
    If you want, please, follow my twitter, I'd appreciate!!
    XoXo
    @_AliceDias

    http://bringit-up.blogspot.com.br

    ReplyDelete
  9. Jij hebt altijd zo'n mooie kleding aan <3 love your style!

    Ik heb een winactie op mijn blog, doe je mee :)?

    ReplyDelete
  10. i love your leopard print and love red shoes!
    great outfits!
    Maybe we follow each other!? Let me know :)
    http://iskamoda.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. cute..lovely pics
    kisses
    http://color-blockbyfelym.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Leuke looks! Ik vind het altijd zo mooi hoe jij je basic clothes combineert met de kleren met een leuk accent! Basis, maar het springt er wel uit! Goede smaak heb je!

    ReplyDelete
  13. Hi girl!!
    Love these pics! Mooie outfitss!!
    Maybe we could follow each other?

    alisvolatpropiisdairy.blogspot.com

    With love, M

    ReplyDelete
  14. Allemaal erg leuke outfits! En leuke basics! liefs.

    ReplyDelete

I really appreciate your comments! ♥
You guys make my day, every day.
Much love,
Linda Ruan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...